onsdag 26 augusti 2015

Spinn-SM

Hur kul låter inte det??
Jag kunde inte låta bli att anmäla mig. Arrangör var Wåhlstedts.
Alla deltagare skulle få samma fiber att spinna. Man kunde delta i två klasser: 2-trådigt och garn till tvåändsstickning. Jag anmälde mig till klassen 2-trådigt.
Efter någon vecka kom det ett kuvert på posten med 50 g fiber som skulle förvandlas till garn.

På Wåhlstedts Facebooksida kunde man läsa att:
Fibrerna var en spinnblandning som bestog av ljust naturbrun extra finfibrig lammull av mycket bra finull samt en liten procentandel av mjuk pälsull. Bruna, svarta men mest vita fibrer.

Det var ingen typ av fiberblandning som jag hade provat innan. Jag tyckte det var mycket korta fiber och många "pluppar" som inte gjorde  det till någon vidare kul spinnupplevelse. Lärorikt?-absolut!








I slutet av augusti kom garnet tillbaka med utförligt omdöme. 
Jätteintressant att få kommentarer om garnet från kunniga människor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar