fredag 14 november 2014

I väntan på att KAL:en ska starta


 så stickar jag vidare på en sjal/halsduk, Zulu´s Pentals av Carina Spencer.Jag gillar den här varianten av sjal. Liten, nätt och sitter kvar där den ska. Toppen att ha om halsen inomhus. Tydligt och lättstickat mönster gör det till en avkopplande och kul soffstickning.
Tyvärr framträder ju inte mönstret så väl eftersom garnet är  melerat, men det blir säkert varmt och gott om halsen ändå.


Garnet är spunnet av merino/silke från Charlottendals gård. Jag köpte det på Syfestivalen i Borås i september. Det är första gången jag har spunnit från tops. Mjukt och ändå lite sträv känsla på ullen tycker jag. Silket ger jättefin lyster, men ville gärna glida iväg. Det är spännande att prova nya typer av fibrer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar