torsdag 27 november 2014

Slöjdgille med tvåändstickning

I söndags var jag på jättemysigt slöjdgille hos Britt på Värekulla. Härlig dag där alla pysslade med vad de ville; virkning, stickning eller tovning. Knytkalas av kolossalformat, massor av gott i alla former och smaker.
Jag fick hjälp av en synnerligen tålmodig tjej att komma längre än till uppläggningsvarvet med tvåändsstickningen. Riktigt kul var det, men oj, så sakta det går! Jag måste verkligen jobba på handfattningen, det är galet svårt att hålla garnet i höger hand. Hittills har jag provat på några olika maskor, och det går som sagt sakta, sakta framåt.
Jag är lite överraskad av att jag gillar tekniken så mycket som jag faktiskt gör, pill är inte min melodi vanligtvis.


Nu blir det provlappstickning till koftKAL:en för hela slanten. återkommer med bild så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar