måndag 17 november 2014

Idag startade Sticka meras och Dödergöks koftKAL

Dax att ta fram papper, penna och måttband för att fundera över modell, ta lite mått och välja garn.
Det lutar åt en lite kortare kofta med någon form av hålmönster tror jag.
Annars så gillar jag ju lite längre, något utsvängda modeller också.
Svårt val!
Jag ska ta mig en titt till i garnlagret och se vad jag hittar.

Tills jag har bestämt mig lägger jag upp en bild på en annan KAL som jag var med i förra sommaren.
Det var en mysteriestickning, en ledtråd i taget släpptes. Resultatet blev en härlig V-formad sjal i olika sticktekniker. Kul och lärorik stickning tyckte jag.
Sjalen är stickad i Fame Trend.
Jag använder den jättemycket, gillar färgerna, den är perfekt att lägga över axlarna och den värmer gott.
Mönstret heter Sunny-side-up-mitered-shawl och finns på Ravelry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar