söndag 16 november 2014

Paket från Solkustens spinnverkstad

Här om dagen fick jag ett brev på posten som meddelade att det fanns ett paket att hämta på Ica.
Idag fick jag äntligen tid att hämta det mjuka spännande paketet.
1-trådigt mörkbrunt ullgarn från Solkustens som ska bli Maggies kofta.
Jag såg den uppstickad på Syfestivalen i Borås tidigare i höstas, men då var garnet slut.
Nu blir det ju svårt! I morgon börjar Sticka meras och Dödergöks koftKAL.
Då borde jag ju kanske inte lägga upp för den här koftan nu?
Jättehärligt, brunmelerat garn ligger här bredvid, det blir svårt att låta bli tror jag!

Jaja, ett påbörjat projekt mer eller mindre...
Det är ju bara husse som kommer skaka lite på huvudet med ett flin på läpparna, men det får jag väl ta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar