torsdag 27 november 2014

Provlapp på gång

Min idé om svart kofta...Suck! Jag vill verkligen göra en svart tunnare kofta, nu när jag sitter med provstickningen en mörk novembereftermiddag så kommer jag ihåg varför jag har skjutit upp det projektet. Det blir till att ta fram pannlampan, så löser det sig nog!
Jag har också kommit fram till att jag vill gå ner 0,5 nummer på stickor, tunnare stickor är efterskickade och dyker säkert snart upp i brevlådan.
Jag hade också en idé om att jag ville ha någon slags ribb eller resår en bit under bysten. I svart syns det inte så mycket, så jag provade att lägga in lite grönt i ränderna.
På provet  har jag tre maskor moss-stickning, ska fundera lite till på någon annan variant.
Men nu är det nog tyvärr färdigstickat för idag. Möte på hundklubben står på tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar